خانه تکنولوژی

معرفی تکنولوژی روز دنیا

خانه تکنولوژی

معرفی تکنولوژی روز دنیا

سواد رایانه ای به عنوان آموزش حداقلی

سواد رایانه ای به عنوان آموزش حداقلی

خواندن ، نوشتن و "ریاضیات" - به ما گفته می شود که سه گانه افراد دارای حداقل تحصیلات است. اما چرا این سه مورد ، بر سایر مهارتهای مفید زندگی ، مانند پزشکی اولیه ، منطق یا امور مالی ، تمرکز دارند؟ این آزمایش فکری در پروژه ای از سری کتاب ها برای معرفی علوم رایانه به نوزادان به اوج خود رسید ، اما در مورد آن بعداً بیشتر توضیح داده شد. قبل از ظهور چاپخانه ، خواندن لزوماً یک شرط تحصیلکرده در غرب نبود. لفاظی شفاهی ، دانستن زبان لاتین و مطالعات کتاب مقدس نشانه های یک جنتلمن بود. در بیشتر تمدن های بشری ، حتی افراد با سواد نیز به ندرت می نویسند. نوشتن ترکیب در هاروارد تا سال 1873 در واکنش به فرهنگ نامه نویسی که با حمل و نقل سریع (به عنوان مثال پونی اکسپرس) تحریک می شد ، لازم نبود. آموزش گسترده ریاضی در واکنش به انقلاب صنعتی رشد کرد - تولید انبوه نیاز به نیروی کار با مهارت های اولیه ریاضی دارد. همچنین ، مبادا فراموش کنیم که تحصیلات متوسطه تا همین اواخر برای زنان یا اقلیتها در ایالات متحده ضروری تلقی نمی شد (و در برخی جهات ، به اندازه کافی در نظر گرفته نشده بود).

از آنجا که تاریخ تأکید آموزشی را انعطاف پذیر نشان داده است ، اگر بخواهیم از ابتدا برنامه درسی برای دوران مدرن طراحی کنیم؟ شامل چه مواردی می شویم؟ آیا نیاز به آموزش حساب داریم - یعنی توانایی جمع ، تفریق ، ضرب و تقسیم اعداد؟ این کار مکانیکی به مدت 50 سال در اختیار ماشین حساب ها بوده است. قابلیت های محاسبه پیشرفته تر مدتهاست که بیشتر با برنامه نویسی رایانه مشترک است تا حساب. در مورد خواندن ، خوانندگان صفحه نمایش چند دهه قدمت دارند. حتی متن روی کاغذ قابل اسکن و بازخوانی است - در صورت تمایل با لهجه انگلیسی. مطمئناً ما باید نوشتن را آموزش دهیم ، درست است؟ شاید ، اما کاملاً در توان رایانه های مدرن است که دیکته های شفاهی را تصحیح کنند ، غلط های املایی را تصحیح کنند و پیشنهادات مناسب برای ترکیب را ارائه دهند. برنامه هایی مانند Siri نشان می دهند که می توانید سیستم های کامپیوتری ، از جمله ارسال پیام های متنی را بدون نوشتن کنترل کنید.

من به طور جدی پیشنهاد نمی کنم که از خواندن ، نوشتن یا حساب صرف نظر کنیم. اما من به طور جدی پیشنهاد می کنم که همه ما مفاهیم اولیه دستگاه هایی را که به طور منطقی می توانند جایگزین سه R شوند درک کنیم. در آینده هیچ تردیدی ندارم که سواد کامپیوتری از الزامات طبقه تحصیل کرده خواهد بود. من نه تنها معتقدم که ما باید انتقال را از هم اکنون آغاز کنیم ، بلکه بیشتر پیش می روم و می گویم که این آموزش باید از بدو تولد آغاز شود. مطالعات منطق کامپیوتر رایج ترین انتقادات به دو صورت انجام شده است: "همه بچه ها نیازی به دانستن رایانه ندارند" و "شاید بداند ، اما شما خیلی جوان هستید". اینها نکات منطقی برای بیان است ، بنابراین پاسخهای من در اینجا است.

آیا سواد رایانه ای جهانی لازم است؟

رایانه ها ابزارهایی مانند قلم ، کاغذ و چاپخانه هستند. چه با ماشین تحریر یا لوح سفالی بنویسید ، عمل ترکیب یک فرایند ذهنی است. همین قوانین در مورد رایانه ها نیز صدق می کند. این که آیا از VCR ، ساعت هوشمند یا لپ تاپ خود استفاده می کنید ، از رایانه استفاده می کنید.رایانه ها (درامرول لطفا ...) ماشین های محاسباتی هستند. آنها حتی نیازی به لوازم الکترونیکی ندارند و در واقع اولین ماشین های محاسباتی قبل از کشف الکترون ساخته شده اند.

رایانه های آینده ممکن است فوتونی یا شیمیایی یا کوانتومی باشند. اما یک چیز رایانه ها از بین رفته است. ما به جمعیتی نیاز داریم که درک اولیه ای از نحوه عملکرد ماشین هایی که در حال خوردن جهان هستند داشته باشند. اگر نه ، کسانی که آنها را درک می کنند ممکن است استاد تکنوکرات بقیه شوند.

با فرض اینکه کامپیوترها حتی ارزش یادگیری دارند ، چرا اینقدر جوان شروع می شود؟

نوزادان؟ مطمئناً شما شوخی می کنید ، آقای ردموند!

آیا نوزادان قادر به درک منطق رایانه هستند؟ خوب ، نه و بله. نه ، به مفهوم بکارگیری منطق پیچیده بولی یا درک در سطح دانشگاهی. بله ، به این معنا که مغز نوزادان دستگاه های تطبیق الگو هستند و معرفی آنها به مجموعه ای از الگوهای ساده به شکل گیری ذهن آنها در آینده کمک می کند. این بیش از تفکر آرزوی والدین مشتاق است که باعث ایجاد کتاب های کودک پر از حروف ABC و 123 می شود. این نمادها سنگ بنای خواندن/نوشتن و ریاضیات هستند. مطمئناً نوزادان نمی توانند آنچه را که می بینند بلافاصله به کار ببرند ، اما درک را در مسیر آسان تر می کند. این هدف منطق بولین برای نوزادان است: آشنایی با اصطلاحات نوزادان و درک نحوه استفاده از آنها ، به عنوان مثال ، عملیات بول و AND ، OR ، و NOT. شمارش در دودویی برای کودکان نوپا و عملکردهای Tykes از این مفهوم برای کودکان بزرگتر پیروی می کند.

منطق بولی برای نوزادان ، کتابی پارچه ای

با این باور که سواد رایانه ای باید با سواد و ریاضیات سنتی همتراز باشد ، برای شروع از هر نقطه ای غیر از آغاز ، بی اعتنا خواهیم بود. کودکانی که وارد مدرسه ابتدایی می شوند معمولاً در معرض ضرب المثل زیادی با کلمات و اعداد قرار می گیرند. آنها باید مقدمه ای مشابه منطق کامپیوترها داشته باشند. نوزادان برای من تا حدودی خودخواهانه ترین معنا را داشتند ، زیرا من به تازگی با یک فرزند (و به زودی یک ثانیه) پدر شده ام. من به او و پیشرفت او اهمیت می دهم و به عنوان یک دانشمند کامپیوتر می توانم خودم این مفاهیم را به او بیاموزم. چگونه انجامش بدهیم. با این حال ، اکثر بزرگسالان در صنعت کامپیوتر نیستند. ما به مکانیزمی نیاز داریم که به خوبی به بزرگسالان آموزش دهد تا به نوبه خود به فرزندان خود آموزش دهد. بنابراین جنبه دیگر پروژه شامل آموزش این مفاهیم اولیه رایانه (منطق بولی ، باینری و توابع) به بزرگسالان غیر متخصص است.

علوم کامپیوتر برای بزرگسالان

حتی اگر این اولین پروژه موفق نباشد ، من متقاعد شده ام که در نسل آینده کودکان باید در یک سطح اساسی از نحوه عملکرد این ماشین های محاسباتی. مارک آندرسن یکبار گفت ،

"گسترش رایانه ها و اینترنت مشاغل را در دو دسته قرار می دهد. افرادی که به رایانه ها می گویند چه کار کنند ، و افرادی که از طریق رایانه به آنها گفته می شود چه کار کنند.

امیدواریم بتوانیم جمعیت را افزایش دهیماز گروه اول.