خانه تکنولوژی

معرفی تکنولوژی روز دنیا

خانه تکنولوژی

معرفی تکنولوژی روز دنیا

چرا سولانا به توسعه دهندگان بلاک چین "رایانه جهانی" نیاز دارد

چرا سولانا به توسعه دهندگان بلاک چین "رایانه جهانی" نیاز دارد

کیل سامانی از Multicoin Capital تز سرمایه گذاری در سولانا ، اولین بلاک چین در مقیاس وب جهان را توضیح می دهد

این هفته ، سولانا از اتمام دور سرمایه گذاری سری A به مبلغ 20 میلیون دلار از مهمترین تخصیص دهندگان سرمایه در بلاک چین خبر داد. با افزایش سرمایه Multicoin ، این افزایش مشارکت قابل توجهی در پیگیری ایجاد اولین بلاک چین در مقیاس وب جهان از Distributed Global ، Blocktower Capital ، Foundation Capital ، Blockchange VC ، Slow Ventures ، NEO Global Capital ، Passport Capital و Rockaway Ventures دارد.

کایل سامانی ، بنیانگذار و شریک مدیریتی Multicoin Capital ، که دارای سبد سرمایه گذاری است که شامل بلاکچین نوآورانه می شود ، می گوید: "Solana نزدیکترین چیز به توسعه دهندگان بلاک چین" رایانه جهان "است که در روزهای اولیه رمزنگاری تصور می شد. مشاغل شامل Skale ، Bakkt ، Livepeer و Helium. "Solana یکی از قانع کننده ترین سیستم عامل های لایه 1 است که ما تا به امروز ارزیابی کرده ایم. ما بسیار مفتخریم که این دور را رهبری می کنیم و توسعه دهندگان را در همه جا تشویق می کنیم تا نگاهی جدی به سولانا بیندازند. این تز سرمایه گذاری Multicoin را برای پروژه سولانا توضیح می دهد. این مقاله فرصتی عالی برای آشنایی بیشتر با زیرساخت های فناوری Solana ، و معنای آن در رابطه با وضعیت توسعه بلاک چین فراهم می کند. ما برخی از عناصر کلیدی مقاله را در زیر با یک نسخه کوتاه از متن برجسته می کنیم ، اما کل مقاله نیاز به خواندن دارد.

برای شروع ، شش ویژگی اصلی وجود دارد که همه توسعه دهندگان برنامه های دارای اعتماد به حداقل نیاز به موفقیت دارند و سولانا همه آنها را حفظ می کند:

بازدهی بالا: شبکه امروز بیش از 50،000 تراکنش در ثانیه را در شبکه جهانی بیش از 60 گره اجماع شرکت کننده نشان داد تأخیر کم: 400 میلی ثانیه بلوک هزینه معاملات ارزان : 10 دلار برای 1.000.000 تراکنش زنگ به عنوان زبان برنامه نویسی شاخص (همچنین از C ، C ++ و حرکت Libra پشتیبانی می کند) یک الگوریتم ناهمگام ، توافق BFT A دولت جهانی واحد که از قراردادهای هوشمند ترکیبی پشتیبانی می کند

توسعه دهندگان قراردادهای هوشمند نمی خواهند با لایه 2 و خرد کردن برخورد کنند. تمام هدف داشتن یک زنجیره قرارداد هوشمند این است که خود زنجیره همه پیچیدگی ها و سیستم اقتصادی سطح پایین را که برای محاسبه حداقل اعتماد مورد نیاز است ، خلاصه می کند و به توسعه دهندگان برنامه اجازه می دهد تا بر منطق برنامه تمرکز کنند. در واقع ، هنگامی که ویتالیک در ژانویه 2014 اتریوم را در میامی به جهان معرفی کرد ، دقیقاً همان چیزی است که وی بر آن تأکید کرد: هدف رایانه جهان این است که همه چیز را که مختص برنامه نیست ، انتزاع کند!

در حالی که بسیاری از آنها وجود دارد. انواع راه حل های مقیاس بندی که روی آنها کار می شود ، هر یک از آنها پیچیدگی های خاصی را برای توسعه دهندگان برنامه ، کاربران و به طور کلی اکوسیستم ایجاد می کند. آخرین شکل این پیچیدگی - آنچه من آن را "ایجاد چمدان اکوسیستم" می نامم - به ویژه مقابله با آن چالش برانگیز است. همه راه حل های مقیاس ناهمگن پاسخ به این واقعیت است که ، تا به حال ، هیچ کس نمی داند که چگونه لایه 1 را مقیاس بندی کند و در عین حال تا زمان سولانا تمرکززدایی معماری و سیاسی کافی را حفظ کرده باشد.

مورد سولانا یکی است که توسعه دهندگان مجبور نیستند به راه حل های مقیاس بندی وابسته باشند (توسعه دهندگان مطمئناً لایه 2 را مستقر می کنندچیزهایی در بالای سولانا ، و آنها قادر خواهند بود زیرا سولانا بدون مجوز است). در بیشتر موارد استفاده ، توسعه دهندگان مبتنی بر Solana اصلاً مجبور نیستند به مقیاس بندی فکر کنند ، زیرا تمام لایه لایه 1 سولانا پیچیدگی انتزاعی است.

سخت افزار ، نرم افزار و فراوانی محاسباتی

تا کنون در فناوری بلاک چین ، کمبود عرضه پول و کمبود محاسبه به حداقل رساندن اعتماد قبلاً با هم ترکیب شده است. سولانا اینها را جدا می کند. رایانه جهانی باید محاسبات فراوانی را ارائه دهد ، اما از پول کمیاب استفاده می کند.

اصل راهنمای سولانا این است که نرم افزار نباید مانع سخت افزار شود. این سه پیامد عمده دارد:

اول ، شبکه Solana به طور کلی با سرعت یکسانی از اعتبارسنج واحد عمل می کند. این در واقع بصری است: اگر نرم افزار مانع سخت افزار نشود ، شبکه با سرعت یک دستگاه واحد کار می کند ، فرض کنید پهنای باند تنگنا نیست (در این مورد بیشتر در بخش توربین زیر).

دوم ، مقیاس های عملکرد شبکه را در کنار پهنای باند و تعداد هسته های GPU تجمیع کنید. پهنای باند هر 24 تا 36 ماه دو برابر می شود و اتصالات اینترنتی مدرن تا حد زیادی از اشباع محدودیت های فیزیکی فیبر فاصله دارند. و در حالی که عملکرد CPU تک رشته ای دیگر مطابق قانون مور بهبود نمی یابد ، پردازنده های گرافیکی همچنان تعداد هسته های خود را هر 18-24 ماه دو برابر می کنند بدون هیچ چشم اندازی

و سوم ، به دلیل این واقعیت که سولانا عملکرد کل شبکه به طور خطی با سخت افزار زیرین رشد می کند ، سولانا فراوانی را در جایی که در حال حاضر کمیابی وجود دارد ایجاد می کند: محاسبه با حداقل اعتماد.

مرور کلی فناوری

هفت پیشرفت فنی عمده وجود دارد که سولانا را ممکن می سازد. سرفصل های بخش به توضیحات مفصل از تیم سولانا پیوند دارد. به منظور بالا رفتن از پشته:

اثبات تاریخ (POH) - POH یک نوآوری ظریف اما اساسی است که بقیه معماری منحصر به فرد سولانا بر روی آن ساخته شده است. برج BFT -یک نسخه PBFT بهینه شده با POH که زنده ماندن را بر قوام ترجیح می دهد. توربین-یک پروتکل انتشار بلوک است که از BitTorrent وام زیادی می گیرد. مقیاس سولانا بصورت خطی با پهنای باند سریعترین ⅔ گره ها انجام می شود. همه زنجیره های دیگر به صورت زیر خطی مقیاس می شوند. Gulf Stream-یک پروتکل ارسال تراکنش بدون ممپول. Pipeline VM-Pipeline یک ماشین مجازی مجازی است که از LLVM برای کامپایل کد برای پردازنده های گرافیکی برای اجرای تراکنش موازی انبوه (نه فقط تأیید امضا). این باعث افزایش مقیاس بندی فوق العاده برای سولانا می شود. Cloudbreak-پایگاه داده حساب های مقیاس پذیر به صورت افقی. پایگاه داده های سنتی مانند LevelDB نمی تواند از بیش از 5000 پوند تصادفی در ثانیه در یک نمونه تجاوز کند. Cloudbreak راه حل جدید سولانا برای مقیاس افقی دیسک ورودی/خروجی است. Cloudbreak بر اساس تکنیک های سیستم عامل مانند پراکندگی جمع آوری برای ارائه دیسک ورودی/خروجی بی نظیر است. Replicators-یک دفتر کل توزیع شده برای حل مشکل در دسترس بودن داده ها برای پتا بایت داده. به جای نیاز به گره های اجماعی برای ذخیره کل تاریخ ، سولانا از دسته دوم گره استفاده می کند - Replicators - که تنها مسئولیت آنها ذخیره قطعات کوچکی از تاریخ معاملات است.

موضوع مشترک این نوآوری ها را می توان در موارد زیر خلاصه کرد: یک کلمه: بهینه سازی سولانا واضح ترین نمونه ای است که از اولین مهندسی مبتنی بر اصول در هر لایه از پشته دیده ام. تیم به طور سیستماتیک هر نقطه را در آنجا شناسایی کردکه سایر زنجیره ها کند می شوند (به عنوان مثال ، سربار اجماع ، محاسبه تک رشته ای ، و ورودی/خروجی دیسک) و راه حل های منحصر به فردی برای رفع هر مشکلی طراحی کرده اند.

Libra and Move

تیم Libra فیس بوک یک ماشین مجازی و زبان برنامه نویسی جدید به نام Move ایجاد کرد. اگرچه Libra در زمان راه اندازی شبکه اصلی خود در سال 2020 قابل برنامه ریزی نخواهد بود ، اما تیم Libra قبلاً منبع کد Move را باز کرده است. و معلوم می شود که Move و Solana’s Pipeline VM بیشتر شبیه به هم هستند.

سولانا بطور طبیعی از Move پشتیبانی می کند ، از جمله BPF و پردازش تراکنش های موازی. این بدان معناست که توسعه دهندگان می توانند برنامه های کاربردی برای زنجیره مجاز Libra را به زنجیره Solana بدون مجوز منتقل کرده و تمام عملکردی را که سولانا ارائه می دهد دریافت کنند.

این یک کاتالیزور باور نکردنی برای سولاناست زیرا سولانا از Libra سود می برد. توزیع در حالی که هنوز به روشی کاملاً بدون اجازه کار می کند. بر اساس راه اندازی شبکه اصلی سولانا در اکتبر 2019 ، احتمالاً سولانا اولین زنجیره ای است که از برنامه های مبتنی بر Move پشتیبانی می کند.

برنامه های کاربردی منحصر به فرد

سولانا آنقدر کارآمد است که کلاس های کاملاً جدیدی از برنامه های کاربردی را که قبلاً غیرممکن بود ، فعال می کند. یک اوراکل که روی Solana اجرا می شود می تواند هر 400 میلی ثانیه به روزرسانی قیمت را ارائه دهد. مبادله غیر متمرکز که می تواند 30 هزار به روزرسانی قیمت را در ثانیه انجام دهد و هر 400 میلی ثانیه قیمت آن را تسویه کند. تیم سولانا برای ملاقات با توسعه دهندگان سراسر جهان ، پاسخگویی به س questionsالات و نشان دادن سیستم در عمل ، یک تور جهانی را آغاز می کند. آنها در اجلاس Web3 در اوت در برلین ، هفته بلاک چین Wanxiang در شانگهای در ماه سپتامبر و Devcon5 در ژاپن در ماه اکتبر ، علاوه بر رویدادهای کوچکتر در سراسر جهان حضور خواهند داشت. اگر قصد دارید در یکی از این رویدادها حضور داشته باشید ، لطفاً با تیم سولانا تماس بگیرید و سلام کنید!

"https://cdn-images-1.medium.com/max/426/1*6ZLh951VnqcJm__qFBTdgQ.png"> src = "https://cdn-images-1.medium.com/max/426/1*rVQlnCbq5W4R-2m_WNljTw.png">
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد